Rutes i excursions

0 vots

Garriguella - Girona

Walk&Bikes proposa una ruta planera i circular d’uns 10 km de distància

i organitzada amb el molí d’ol

Iniciatives emprenedores com la de la jove rosinca Anna Falgàs posen en valor el paisatge de l’Alt Empordà, el seu patrimoni cultural i històric i els elements que conformen l’oferta turística de la comarca. Anna Falgàs ha posat en marxa una empresa, Walk&Bikes, que ofereix rutes en bicicleta o a peu, a més de diferents opcions pensades per a l’oci dels clients dels allotjaments de turisme rural.

Walk&Bikes organitza rutes de senderisme i en bicicleta en funció de la capacitat física dels participants. Una de les propostes que s’engeguen de la mà de l’emprenedora rosinca Anna Falgàs és una ruta planera i circular d’uns 10 quilòmetres de distància i organitzada amb el molí d’oli MasetPlana per les seves vinyes de Garriguella.

la primera vinya

Se surt del seu molí i, a la dreta, s’agafa un camí que conduirà a un paisatge ple de vinyes i camps conreats. Passat un mas, es girarà a la dreta on es prosseguirà la ruta fins a arribar a la primera vinya. Des d’allà es pot gaudir d’unes vistes magnífiques del poble de Garriguella.

Si s’opta per fer la ruta amb Walk&Bikes, en cada vinya hi haurà una petita explicació i es podrà descobrir que es tracta d’una vinya amb molta història, i les característiques de cada una i d’on sorgeix cada vi que elaboren.

un antic búnquer

Se seguirà la ruta per l’olivar veí, molt típic de la nostra zona també, fins a enllaçar de nou, sempre girant cap a la dreta, amb la resta de vinyes. Quan es vegi de nou el poble de Garriguella, s’ha de girar cap a l’esquerra, en direcció a un mas. Allà, entre vinyes, hi ha un antic búnquer.

direcció vilamaniscle

Llavors, s’ha de creuar la carretera per continuar visitant les vinyes de MasetPlana, però en tot el camí es van trobant les vinyes de la resta de cooperatives i cellers. Un cop creuada la carretera de Garriguella a Peralada, se seguirà la ruta per camins i vinyes fins a arribar a la carretera que va a Rabós. Allà es creuarà i es continuarà direcció a Vilamaniscle. Tot arribant a Rabós es veu com la vinya va canviant, després d’una volta, i de fer l’última parada en una vinya, es tornarà cap a Garriguella. S’hi arribarà per darrere i es passarà per dins per poder veure els carrers i la plaça de l’Església. Des d’allà, s’anirà de nou cap al molí d’oli, punt de sortida de la ruta proposada.

Tast de vins i olis per acabar

Potser és una ruta no gaire senyalitzada, els cartells marquen la direcció, però no posen cap nom. Sens dubte, es tracta d’una ruta molt relaxant i maca entre vinyes, amb el paratge Natural de l’Albera i Garriguella present en tot moment.

Per completar la ruta, al final de tot, s’ofereix un tast de vins i olis.

Galeria de fotos

Mapa d'ubicació

Propostes a l'Empordà

Deixa el teu comentari
La recuperació del paratge de Tudela marca un abans i un després per a un dels municipis [..]