La inspiració pot estar en qualsevol part. És una cosa que saben molt bé els creadors de les pel·lícules de Pixar i Disney. Algunes de les escenes més a divertits o els personatges més carismàtics han nascut de la casualitat o de situacions, si més no, curioses.

Els directors, dibuixants o guionistes de l'estudi tenen a la seva disposició les tècniques més sofisticades per desenvolupar les històries, encara que en ocasions hi ha elements que requereixen trets més humans. És en aquests casos en els que recorren a familiars, amics o situacions viscudes per humanitzar les seves pel·lícules.

Però també pot passar tot el contrari. És a dir, en comptes de construir un personatge o una escena, han hagut d'eliminar algunes idees per centrar-se en altres, decisions que en la majoria de les ocasions han resultat ser un encert.

De Up a Toy Story, passant per Cars. Repassem de la mà d'Oh My Disney, 12 curiositats que amaguen les pel·lícules de Pixar i Disney.

CARS

Mater, la grua de Cars, deu el seu nom a un fan de la NASCAR. John Lasseter, creador de la pel·lícula, va conèixer a Douglas "Mater" Keever en un viatge al circuit Charlotte Motor Speedway. Lasseter fins i tot va fer un gest de complicitat a aquest seguidor a la cinta en presentar al personatge de la mateixa manera que Keever es va presentar en aquella ocasió: "My name 's Ta-Mater, but without the Ta" (El meu nom és Ta-Mater, però sense la Ta).

WALL · E

El nom original de Wall · I anava a ser en un principi Trash Planet (Planeta Escombraries). Té la seva lògica, ja que en la pel·lícula la Terra és un planeta cobert per les escombraries.

ELS INCREÏBLES

Per dibuixar les dents dels personatges d'Els Increïbles, els dibuixants es van basar en la dentadura dels seus companys. Van fer fotografies dels somriures dels treballadors de l'estudi.

TOY STORY 3

A Toy Story 3 veiem a un Andy preparat per anar a la Universitat. Han passat molts anys des que va aparèixer en el primer lliurament de la saga, per això, perquè la seva evolució fos més real, els creadors es van basar en les fotos dels fills de John Lasseter.

RATATOUILLE

La difícil relació que mantenen Remi, el protagonista de Ratatouille, amb el seu pare, podria haver-se suavitzat si hi hagués hagut una figura materna. Un personatge que al principi havia d'existir, i de fet tenia fins i tot un nom, Desiree, però finalment van decidir eliminar-lo.

BUSCANT A NEMO

Els guionistes de «Buscant a Nemo», Andrew Stanton i Bob Peterson, van tenir la idea de la cerimònia d'iniciació de l'aquari durant un viatge en cotxe. Stanton i Peterson havien de viatjar des de les oficines de Pixar a Los Angeles per buscar veus per als personatges. En un d'aquests recorreguts va ser quan se'ls va ocórrer la divertida escena.

CARS

A Cars, els directors van comptar amb un especialista en retransmissió de competicions de motor per assessorar en les escenes de les carreres.

TOY STORY

La pel·lícula original de Toy Story havia de ser un especial de nadal de mitja hora per a televisió.

UP

El nombre de la casa de Carl i Ellie és el 18. El mateix que el dels avis d'un dels seus directors, Pete Docter.

BRAVE

Els creadors de Brave van pensar canviar la clàssica intro de Disney i posar el castell de Mèrida en lloc de la mítica imatge de l'estudi.

MONSTRES, S.A.

Tots els crits dels nens de Monstres S.A. van ser gravats pels fills dels animadors.

UP

Al començament d'Up, l'aventurer Charles Muntz apareix en un escenari. És el mateix que es va utilitzar en el curt Presto.