Notícies | Agenda

Deutsche Oper Berlin

'Don Giovanni' arriba al Festival Castell de Peralada

És la primera vegada que la DOB presenta una producció operística a l'estat espanyol
03-08-2012 16:01
0 vots
Un instant durant l'assaig de l'obra 'Don Giovanni' de Mozart al Festival Castell de Peralda. ACN

Un instant durant l'assaig de l'obra 'Don Giovanni' de Mozart al Festival Castell de Peralda. ACN

Aquest cap de setmana el Festival Castell de Peralada acollirà una producció lírica única. L'òpera 'Don Giovanni' de Mozart sota la direcció escènica de Roland Shwab i amb un repartiment de luxe que compta amb Carlos Álvarez, Robert Gleadow o Patrizia Ciofi, arriba al certamen empordanès en dues representacions que es podran veure aquest divendres i el proper diumenge 5 d'agost. Aquesta sorprenent obra, amb referències a 'Funny Games' de Michael Haneke i amb al·lusions al sadisme i la immoralitat, narra la història d'un home que viu al límit enmig d'una recerca constant sense final. Aquesta òpera, una de les icones de la Deutsche Oper, és la carta de presentació d'aquesta formació a l'estat espanyol.

Aquesta producció, que es va estrenar el 29 d'octubre de 1787 a Praga, presenta la història d'un personatge, Don Giovanni, totalment amoral que no creu en res i només busca traspassar els límits de la realitat i la moral per buscar la veu de Déu. L'obra, dirigida per la mà de Roland Shwab, es podrà veure aquest divendres dia 3 d'agost i el proper diumenge 5 d'agost al certamen empordanès.

L'artista Carlos Álvarez ha estat l'encarregat de donar vida al personatge de Don Giovanni. En aquest espectacle, que compta amb una producció de més de 160 persones, hi actuarà Robert Gleadow com a 'Leporello', Philippe Talbot interpretant a 'Don Ottavio', Marlko Mimica com a 'Masetto', Rafael Siwek com a 'commendatore', Patrizia Ciofi en el paper de 'Donna Anna', Ana María Martínez serà 'Donna Elvira' i Jana Kuruçova, 'Zerlina'. A més, també hi participa el Cor de Cambra del Palau de la Música amb la direcció musical de Guillermo García Calvo.

L'obra suposa el retorn als escenaris espanyols del baríton malagueny Carlos Álvarez després d'haver cantant a Viena, Zuric o Salzburg i es tracta d'una producció moderna que reflecteix molts aspectes de la societat actual.

D'altra banda, aquesta obra mestra de Mozart és la carta de presentació de la Deutsche Oper Berlin que arriba per primera vegada a l'estat espanyol per celebrar, ni més ni menys, que el seu centenari d'existència. Segons el director musical, la producció comença amb l'assassinat del pare de la protagonista 'Anna' i el personatge principal es pot comparar amb la figura de 'Casanova' o el mateix 'Marqués de Sade'. D'altra banda, la producció compta amb escenes que recorden a la macabra pel·lícula 'Funny games'.

Aquest dijous a la nit, la companyia ha assajat l'obra un cop més abans de actuar aquest divendres al Festival Castell de Peralada. La direcció ha aturat la interpretació en determinats moments per tal de corregir i mimar petits detalls abans de la gran estrena.

Televisió

Deixa el teu comentari
"Doncs sembla que no podem fer @ El_Intermedio Just el dia en què parlàvem d'Aznar ...", [..]
Deixa el teu comentari
'Pujol Catalunya. El consell de guerra' va obtenir un 21,6% de quota i va tenir 748.000 [..]
De:
Fins a: